La Fundación Alberto Elzaburu colabora con la Difusión del conocimiento

Bajo la Coordinación de Javier Fernández-Lasquetty (ELZABURU) y la Dirección de Laurent Manderieux (Universidad Bocconi), la Fundación FIDE y TIPSA (Transatlantic IP Academy) lanzaron una serie de encuentros digitales globales a fin de descubrir y establecer el papel que desempeña la Propiedad Intelectual, considerada en sentido amplio, en la nueva situación producida con ocasión de la Pandemia.

De los encuentros celebrados, algunos tuvieron lugar con la intervención como moderador del Prof. Manuel Desantes Real (ELZABURU) o de Javier Fernández-Lasquetty (ELZABURU), habiendo contado todos ellos con ponentes de gran valía académica y profesional.

Encounter 1: Challenges of the IP system in a post-crisis environment
Moderado por Manuel Desantes Real
May 8th, 2020

Encounter 2: From West to East: Trade, IP and Investment after the Crisis
May 28th, 2020

Encounter 3: International IP and Access to Pandemic Treatments
June 18th, 2020

Encounter 4: IP Arbitration In A Digitally Enhanced World
July 22nd, 2020

Encounter 5: AI, Software and Patents: Towards a Post-COVID Changing Game
September 25th, 2020

Encounter 6: Trademarks as a business tool towards a new rebound
October 30th, 2020

Encounter 7: Trade Secrets: A Re-Visited Business Tool Towards A New Rebound
Moderado por Javier Fernández-Lasquetty
December 1st, 2020

Encounter 8: The Artificial Intelligence and Data-Led Revolution of Copyright and Its Wider Implications
January 13th, 2021

Encounter 9: Brexit - European and worldwide IP
February 10th, 2021

Encounter 10: Fostering a dynamic IP system based on sustainable development goals
March 2nd, 2021

Encounter 11: The Future of Geographical Indications and Traceability in a Covid Transformed World
April 6th, 2021

Encounter 12: The Race For The Vaccine: From Invention To Effective Vaccination - IP As A Tool Or As A Toll?
May 4th, 2021

Encounter 13: Intangible Cultural Heritage And IP